Wieczorek Iwona, Persona w szkoleniu e-learningowym, czyli dla kogo przygotowujesz kurs

Artykuły
Opublikowano: PPlus.2018/4/106-107
Autor:
Rodzaj: artykuł

Persona w szkoleniu e-learningowym, czyli dla kogo przygotowujesz kurs

Tak samo jak we wszystkich szkoleniach, analiza grupy docelowej ma wpływ na zawartość kursu i jego konstrukcję. To truizm, ale bardzo często analiza ta skupia się po prostu na doprecyzowaniu zakresu merytorycznego, a nie weryfikuje sposobu, w jaki grupa korzysta z e-learningu, nie sprawdza jej przyzwyczajeń ani warunków, w jakich szkolenia będą uruchamiane. I o ile szkolenia stacjonarne zazwyczaj ograniczają się do kilku- lub kilkunasto-osobowych grup obecnych na sali w przewidywalnych warunkach, o tyle w przypadku szkoleń e-learningowych sytuacja jest bardziej skomplikowana, chociażby ze względu na liczbę użytkowników. Często spotykamy się z tysiącami osób, a grupy najczęściej nie są homogeniczne. A to, jaka jest struktura grupy, co ją charakteryzuje, jak i w jakich warunkach jej członkowie korzystają ze szkoleń on-line, powinno mieć bezpośrednie przełożenie na konstrukcję szkolenia, jego metodykę i wygląd. Jak to sprawdzić? Pomocne mogą być następujące pytania:

Jaka jest struktura...

Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX