Cicha Katarzyna, Peer to peer learning
Peer to peer learning
Nauka smakuje lepiej, kiedy jest się dorosłym. Coraz częściej myślę, że chętnie wróciłabym do niektórych zajęć na studiach, chociaż pracę magisterską obroniłam kilka lat temu. Z tych samych wykładów wyniosłabym teraz więcej niż wtedy, kiedy omawiane zagadnienia znałam wyłącznie z teorii. Bez presji, stresu, z większą samoświadomością i przekonaniem, że wybrałam te zajęcia nie dlatego, że są częścią obowiązkowego programu, ale dlatego, że chcę i rozumiem, dlaczego to zrobiłam. Wiem też, że nie jestem w tym jedyna. Coraz częściej jako dorośli wracamy do edukacji (jeśli kiedykolwiek ją przerwaliśmy), a idea lifelong learning przestaje być wymysłem nadgorliwych i staje się codziennością czy wręcz zawodową koniecznością.
Czy ktokolwiek wyznaje jeszcze: chcę skończyć szkołę, iść do pracy i mieć już święty spokój? Jeśli tak, to za kilka lat (a w niektórych branżach miesięcy) może się bardzo nieprzyjemnie rozczarować. Zmienność technologiczna i ciągłe zapotrzebowanie na nowe kompetencje...
Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX