Cicha Katarzyna, Peer to peer learning

Artykuły
Opublikowano: PPlus.2022/2/36-37
Autor:
Rodzaj: artykuł

Peer to peer learning

Nauka smakuje lepiej, kiedy jest się dorosłym. Coraz częściej myślę, że chętnie wróciłabym do niektórych zajęć na studiach, chociaż pracę magisterską obroniłam kilka lat temu. Z tych samych wykładów wyniosłabym teraz więcej niż wtedy, kiedy omawiane zagadnienia znałam wyłącznie z teorii. Bez presji, stresu, z większą samoświadomością i przekonaniem, że wybrałam te zajęcia nie dlatego, że są częścią obowiązkowego programu, ale dlatego, że chcę i rozumiem, dlaczego to zrobiłam. Wiem też, że nie jestem w tym jedyna. Coraz częściej jako dorośli wracamy do edukacji (jeśli kiedykolwiek ją przerwaliśmy), a idea lifelong learning przestaje być wymysłem nadgorliwych i staje się codziennością czy wręcz zawodową koniecznością.

Czy ktokolwiek wyznaje jeszcze: chcę skończyć szkołę, iść do pracy i mieć już święty spokój? Jeśli tak, to za kilka lat (a w niektórych branżach miesięcy) może się bardzo nieprzyjemnie rozczarować. Zmienność technologiczna i ciągłe zapotrzebowanie na nowe kompetencje...

Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX