Walczak Przemysław, Orientacja na biznes
Orientacja na biznes
Od kilku lat kieruję projektami wdrażania funkcji HR-owych. Z doświadczenia wiem, że ich rozwój jest skorelowany z etapem rozwoju biznesu, wielkością zatrudnienia, sytuacją na rynku pracy, kompetencjami HR-u oraz gotowością przedsiębiorcy do tworzenia takich funkcji.
W pierwszej fazie rozwoju firmy założyciele często odpowiadają za wszystkie aspekty jej funkcjonowania. Są zaangażowani i kreatywni. Dużo pracują. Motywuje ich wiara w sukces przedsięwzięcia. Klient znajduje się w centrum ich uwagi, a firma jest innowacyjna i elastyczna. Na tym etapie rekrutacja, motywowanie i budowanie zaangażowania nie stanowią priorytetu. Funkcje HR-u pełni lider lub asystent administracyjny. Gdy poziom zatrudnienia tego wymaga, kwestami płacowymi zajmuje się księgowy przy outsourcingowym wsparciu.
Ten etap rozwoju firmy nie trwa wiecznie. Zwiększanie potencjału produkcyjnego i sprzedażowego pociąga za sobą wzrost zatrudnienia i specjalizacji pracy. W efekcie przestają działać naturalne motywatory, typowe...
Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX