Walczak Przemysław, Orientacja na biznes

Artykuły
Opublikowano: PPlus.2021/4/7
Autor:
Rodzaj: artykuł

Orientacja na biznes

Od kilku lat kieruję projektami wdrażania funkcji HR-owych. Z doświadczenia wiem, że ich rozwój jest skorelowany z etapem rozwoju biznesu, wielkością zatrudnienia, sytuacją na rynku pracy, kompetencjami HR-u oraz gotowością przedsiębiorcy do tworzenia takich funkcji.

W pierwszej fazie rozwoju firmy założyciele często odpowiadają za wszystkie aspekty jej funkcjonowania. Są zaangażowani i kreatywni. Dużo pracują. Motywuje ich wiara w sukces przedsięwzięcia. Klient znajduje się w centrum ich uwagi, a firma jest innowacyjna i elastyczna. Na tym etapie rekrutacja, motywowanie i budowanie zaangażowania nie stanowią priorytetu. Funkcje HR-u pełni lider lub asystent administracyjny. Gdy poziom zatrudnienia tego wymaga, kwestami płacowymi zajmuje się księgowy przy outsourcingowym wsparciu.

Ten etap rozwoju firmy nie trwa wiecznie. Zwiększanie potencjału produkcyjnego i sprzedażowego pociąga za sobą wzrost zatrudnienia i specjalizacji pracy. W efekcie przestają działać naturalne motywatory, typowe...

Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX