Skorupa Przemysław, Opodatkowanie VAT nieodpłatnych wydań towarów - czy zmiany w VAT ograniczą kampanie promocyjne? cz. 1

Artykuły
Opublikowano: PP 2011/12/18-23
Autor:
Rodzaj: artykuł

Opodatkowanie VAT nieodpłatnych wydań towarów - czy zmiany w VAT ograniczą kampanie promocyjne? cz. 1

Z dniem 1 kwietnia 2011 r. ustawodawca w istotny sposób zmienił przepisy ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług – dalej u.p.t.u., dotyczące zasad opodatkowania nieodpłatnych wydań towarów. Obecnie zakładają one, iż – co do zasady – każde wydanie, dokonywane chociażby w ramach działalności marketingowej, podlega opodatkowaniu VAT. Wydaje się, że przepisy w nowym kształcie mogą wpłynąć na ilość oraz kształt niektórych akcji marketingowych prowadzonych przez przedsiębiorców. W niektórych przypadkach podatnicy mogą jednak zoptymalizować swoje rozliczenia VAT.

Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX