Sekita Jarosław, Opodatkowanie przychodów z tytułu otrzymania świadczeń promocyjnych i reklamowych

Artykuły
Opublikowano: PP 2016/8/22-28
Autor:
Rodzaj: artykuł

Opodatkowanie przychodów z tytułu otrzymania świadczeń promocyjnych i reklamowych

Prowadzenie promocji i reklamy wywołuje zwykle pytania o koszty uzyskania przychodów – szeroko komentowane w doktrynie i praktyce podatkowej. Działania takie mają również swoją drugą stronę – przysporzenia adresatów świadczeń. W tym przypadku świadomość obowiązywania zwolnienia podatkowego skutkuje zdecydowanie mniejszą liczbą interpretacji, wyroków i artykułów poświęconych temu tematowi. Zwolnienie obejmuje jednak tylko część korzyści wydawanych w związku z przedsięwzięciami marketingowymi. Naruszenie obowiązków informacyjnych i płatniczych podmiotu reklamującego się oraz wymogu samodzielnego opodatkowania przez beneficjenta świadczenia może zaś skutkować sankcjami podatkowymi oraz karnymi skarbowymi. Niniejszy artykuł ma na celu kompleksowe omówienie tego zagadnienia.

Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX