Hadel Maciej, Opłata reklamowa jako instrument kształtowania gminnej polityki przestrzennej
Artykuły
Opublikowano: FK 2016/7-8/85-94
Rodzaj: artykuł
Opłata reklamowa jako instrument kształtowania gminnej polityki przestrzennej
Opłata reklamowa jest nową kategorią daniny publicznej, wprowadzoną przez ustawę z 24.04.2015 r. o zmianie niektórych ustaw w związku ze wzmocnieniem narzędzi ochrony krajobrazu. Została ustanowiona jako instrument kształtowania gminnej polityki przestrzennej. Ma charakter fakultatywny, decyzję o jej wprowadzeniu może podjąć rada gminy w formie uchwały. Mimo że ze względu na zbyt krótki czas obowiązywania omawianej ustawy nie sposób w tym momencie ocenić praktyki stosowania tej instytucji prawa podatkowego, jednak pewne jej elementy konstrukcyjne już na tym etapie analizy przepisów prawnych mogą budzić kontrowersje.
Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX