Nalewajk Tomasz, Omnimotywacja

Artykuły
Opublikowano: PPlus.2020/5/43
Autor:
Rodzaj: artykuł

Omnimotywacja

W strategii omnichannelowej kluczowa jest integracja wszelkich procesów biznesowych i kanałów sprzedaży oraz komunikacji, gdyż cel zasadniczy stanowi budowanie jednolitego „omnidoświadczenia” klienta. A skoro taki jest cel, nie można motywować sprzedawców tylko i wyłącznie do tego, by dowozili wyniki w swoim pojedynczym kanale.

Kiedy klient wejdzie do sklepu stacjonarnego i nie znajdzie produktu na półce, sprzedawca musi mieć motywację do tego, by odesłać go do sklepu internetowego. Jednocześnie klient, który zamówi w Internecie produkty z odbiorem w sklepie stacjonarnym, powinien być tam obsłużony tak samo dobrze jak klient, który zostawia tam pokaźną sumę. W biurze sprzedawca powinien wspierać swoją wiedzą innych specjalistów, a nie tylko koncentrować się na swoich planach sprzedaży.

Kluczem do sukcesu jest stwarzanie takiej sytuacji, w której sprzedawca czuje się odpowiedzialny za całość procesu omnichannelowego oraz ma motywację, by go kreować.

Żeby zrealizować te cele, nie wystarczy...

Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX