Sularz Paweł, Odrzucenie zasady reprezentatywności w Komisji Wspólnej Rządu i Samorządu Terytorialnego. Dialog rząd - samorząd czy dialog rząd - organizacje jednostek samorządu terytorialnego?

Artykuły
Opublikowano: PPP 2017/3/114-128
Autor:
Rodzaj: artykuł

Odrzucenie zasady reprezentatywności w Komisji Wspólnej Rządu i Samorządu Terytorialnego. Dialog rząd - samorząd czy dialog rząd - organizacje jednostek samorządu terytorialnego?

1.Wprowadzenie

Komisja Wspólna Rządu i Samorządu Terytorialnego jest organem wpisanym w obszar administracji publicznej od 1993 r. . Warto zauważyć, że przy skomplikowanej strukturze zdecentralizowanego państwa unitarnego poszukiwanie formuły współdziałania dwóch podstawowych ośrodków administracji publicznej (samorządowego oraz rządowego) wymaga w coraz większym stopniu ustalenia ram kohabitacji. Komisja Wspólna w zamierzeniu ustawodawcy miała stać się elementem urzeczywistniającym ten postulat. Z tego względu zakres przedmiotowy działania Komisji Wspólnej, określony w art. 2 ust. 1 oraz ust. 2 ustawy z 6.05.2005 r. o Komisji Wspólnej Rządu i Samorządu Terytorialnego oraz o przedstawicielach Rzeczypospolitej Polskiej w Komitecie Regionów Unii Europejskiej , stwierdza, iż rolą Komisji Wspólnej jest wypracowanie wspólnego stanowiska rządu i samorządu terytorialnego na drodze rozpatrywania spraw związanych z funkcjonowaniem samorządu terytorialnego i z polityką państwa wobec samorządu terytorialnego,...

Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX