Strejmer Stanisław, Odpowiedzialność agencji reklamowej za czyn nieuczciwej konkurencji na podstawie art. 17 ustawy o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji

Artykuły
Opublikowano: PPH 2016/8/54-58
Autor:
Rodzaj: artykuł

Odpowiedzialność agencji reklamowej za czyn nieuczciwej konkurencji na podstawie art. 17 ustawy o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji

Elementem działalności niemal każdego przedsiębiorcy jest reklama oferowanych przez niego towarów i usług. Twórczy i coraz bardziej wyspecjalizowany charakter działalności reklamowej powoduje, że przedsiębiorcy powierzają opracowanie przekazu reklamowego profesjonalistom . Specyfika prawa reklamy, polegająca z jednej strony na dążeniu do zapewnienia konsumentowi możliwości podjęcia świadomej decyzji co do nabycia reklamowanego produktu, z drugiej strony zaś na zapewnieniu przedsiębiorcom ochrony przed nieuczciwymi działaniami reklamowymi konkurentów powoduje, że ustawodawca rozszerzył odpowiedzialność za czyn nieuczciwej konkurencji na podmiot, który opracował reklamę.

Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX