Barwicka-Tylek Iwona, Odpowiednie dać rzeczy słowo (artykuł recenzyjny)

Artykuły
Opublikowano: PiP 2021/10/131-138
Autor:
Rodzaj: artykuł

Odpowiednie dać rzeczy słowo (artykuł recenzyjny)

Na księgarnianych półkach nie brakuje pozycji, których tytuły brzmią niezwykle atrakcyjnie. Coraz częściej są wśród nich także publikacje naukowe, ponieważ i nam, naukowcom, nie brakuje ambicji pisarskich i ogólnej przynajmniej wiedzy o podstawach dobrego marketingu. Na takim tle tytuł recenzowanej pracy prezentuje się nadzwyczaj skromnie, a skromność tę wzmacnia umieszczony niżej dopisek: „parerga”, sugerujący, że mamy do czynienia z czymś pobocznym, pisanym przy okazji i może nawet nie do końca poważnym, skoro tak otwarcie przyznają się autorzy do braku wiedzy eksperckiej. Jeśli więc spojrzeć na książkę pod kątem marketingowych strategii, to zdecydowanie najlepiej wypada jej strona wizualna: wytworna, czarno-złota okładka. A jednak, jak się okazuje, skromne tytuły są czasem równie godne uwagi jak te domagające się jej, zanim czytelnik zajrzy do środka.

Prawo i literatura to dzisiaj na tyle prężny kierunek badań, że wolno uznać jego aspiracje do miana odrębnej dyscypliny badawczej – w...

Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX