Bugdol Marek, Ocena systemów zarządzania jakością wdrożonych w administracji samorządowej

Artykuły
Opublikowano: ST 2011/11/22-32
Autor:
Rodzaj: artykuł

Ocena systemów zarządzania jakością wdrożonych w administracji samorządowej

W latach 2007–2010 zrealizowano wiele projektów mających na celu doskonalenie jakości usług świadczonych przez administrację samorządową. Na przykład Związek Powiatów Polskich, korzystając ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego, zainicjował prace zmierzające do wprowadzenia systemów jakości w 20 jednostkach samorządu terytorialnego. Jednocześnie niektóre urzędy z własnej inicjatywy wprowadziły podejście procesowe do zarządzania jakością. Doskonalenie jakości usług obejmuje trzy kierunki działań: wdrażanie znormalizowanych systemów zarządzania jakością, przeprowadzanie samooceny na podstawie modelu CAF oraz stosowanie podejścia procesowego. Najpopularniejszym narzędziem doskonalenia jakości usług jest system zarządzania jakością według normy ISO 9001:2008. Artykuł dokonuje oceny występujących inicjatyw projakościowych w urzędach administracji samorządowej i nakreśla możliwe scenariusze dalszych inicjatyw projakościowych.

Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX