Sidor-Rządkowska Małgorzata, Ocena przełożonych przez podwładnych

Artykuły
Opublikowano: PPlus.2015/10/100
Autor:
Rodzaj: artykuł

Ocena przełożonych przez podwładnych

Ocenianie pracowników jest tą dziedziną HR-u, która budzi największe emocje i wywołuje najwięcej kontrowersji. Nie wchodząc w analizę argumentów za i przeciw, ograniczmy się do stwierdzenia, że przedsięwzięcie to tylko wtedy ma sens, gdy nie przybiera charakteru „sądu nad pracownikiem”, lecz służy dostarczeniu zainteresowanemu wyczerpującej informacji zwrotnej na temat jakości jego pracy.

Taka informacja wydaje się szczególnie potrzebna osobom zajmującym stanowiska kierownicze. Tymczasem w wielu firmach podczas dokonywania ocen okresowych przyjmuje się jako rzecz oczywistą, że oceniającym jest przełożony, natomiast ocenianym – podwładny. Trudno nie uznać za swoisty paradoks sytuacji, gdy w czasach demokratyzacji procesów zarządzania ocena ma charakter wyłącznie jednokierunkowy, a menedżerowie są pozbawieni informacji zwrotnych dotyczących najistotniejszego aspektu ich działalności. Wiadomo, jak ogromną rolę w pracy każdego menedżera odgrywają umiejętności interpersonalne. Warto więc, by...

Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX