Piotrowska Dorota, Ocena 360° dla rozwoju biznesu

Artykuły
Opublikowano: PPlus.2022/8/36-37
Autor:
Rodzaj: artykuł

Ocena 360° dla rozwoju biznesu

III edycja „Badania Analityki HR” pokazała, że ocena 360° służy w polskich firmach najczęściej do pomiaru rozwoju kompetencji i zachowań – taki cel oceny wskazało najwięcej, bo 70,7 proc. ankietowanych. Wskaźniki stricte biznesowe są natomiast mierzone jedynie u 30,4 proc. organizacji. Jak sprawić, by ten sam, najczęściej wskazywany cel oceny 360°, tj. rozwój kompetencji/umiejętności i zachowań/postaw, stał się miarodajnym nośnikiem wiedzy o rozwoju biznesu? Jak projektować ocenę okresową, adekwatną w nowych realiach, by przełożyła się na zmieniające się dynamicznie potrzeby biznesowe związane z ciągłym rozwojem i motywacją zespołów?

Dobra ocena 360° wyprowadzana jest z jasnych celów strategii firmy. To z niej powinny się wywodzić kluczowe dla danej organizacji kompetencje oraz postawy potrzebne do osiągnięcia celów biznesowych. Dla zespołów HR dopiero rozpoczynających swoją przygodę z analityką już sam pomiar poziomu tak wyprowadzonych i aktualizowanych kompetencji i zachowań daje...

Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX