Augustyn Anna, Florek Magdalena, Hereźniak Marta, Obszary pomiaru skuteczności strategii marek miejskich - wnioski z analizy dokumentów strategicznych

Artykuły
Opublikowano: ST 2017/10/5-18
Autorzy:
Rodzaj: artykuł

Obszary pomiaru skuteczności strategii marek miejskich - wnioski z analizy dokumentów strategicznych

W artykule autorki omawiają problematykę pomiaru skuteczności strategii marek miast, podejmując próbę weryfikacji wskaźników strategicznych, jakimi w rzeczywistości posługują się polskie miasta na prawach powiatu. Na podstawie rozważań teoretycznych, odnoszących się do procesu budowania marki miasta, autorki proponują interdyscyplinarne ujęcie omawianego problemu, wykorzystując dorobek marketingu i zarządzania publicznego. Prowadzone analizy pozwoliły na zaproponowanie kategoryzacji wskaźników pomiaru skuteczności strategii marki na wskaźniki produktu, rezultatu i oddziaływania oraz uwzględnienie różnorodnych obszarów, w których wskaźniki te mogą być wykorzystane. W warstwie empirycznej przyjęta metodyka pozwoliła na usystematyzowanie wskaźników skuteczności strategii, co powinno stanowić punkt wyjścia do dalszych analiz prowadzonych na większą skalę, a w konsekwencji do zaproponowania względnie jednolitej struktury wskaźników pomiaru skuteczności strategii marki miasta, możliwych do zastosowania w praktyce zarządzania jednostkami samorządu terytorialnego.

Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX