Szczepańska Karolina, Obopólne korzyści
Obopólne korzyści
Zjawisko total rewards – chociaż można by się spierać, czy nowe, czy też już trochę zakorzenione w polskiej rzeczywistości – jest w dużej mierze powiązane z szerokim aspektem wynagradzania pracowników, dbaniem o ich dobrostan, jak również wieloma innymi inicjatywami HR-owymi, które mają na celu takie zaangażowanie pracownika, aby czuł się doceniony i przynosił jak największą wartość dla firmy. Wynagradzanie pracowników, przed dziesięcioleciami stricte związane po prostu z wypłatą poborów godzinowych czy akordowych, z czasem zyskało na wadze, ponieważ coraz więcej było wiadomo o psychologii człowieka, coraz bardziej skomplikowane stawały się wykonywane prace i rosła konkurencja, która z czasem zyskała miano „wojny o talent”.
Firmy zaczęły zauważać, że koncentracja tylko na obszarze głównej działalności jest niewystarczająca, i z czasem powoływały do życia funkcje, które miały za zadanie wspieranie organizacji w wyspecjalizowanych, niezwiązanych z główną działalnością obszarach. Tak...
Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX