Wiszniewska Joanna, Nowe zasady reklamy wyrobów medycznych – ewolucja czy rewolucja?

Artykuły
Opublikowano: ZNUJ. PPWI 2022/4/104-117
Autor:
Rodzaj: artykuł

Nowe zasady reklamy wyrobów medycznych – ewolucja czy rewolucja?

Możliwość prowadzenia swobodnej reklamy bezdyskusyjnie zwiększa szanse na osiągnięcie sukcesu komercyjnego, dlatego względny brak ograniczeń prawnych w reklamie wyrobów medycznych zachęcał, aby – planując wprowadzenie na rynek nowego produktu, tam, gdzie to tylko możliwe – nadać mu raczej formę wyrobu medycznego niż np. produktu leczniczego. Znaczące zmiany w zakresie reklamy tego rodzaju produktów przyniosła dopiero ustawa z 7.04.2022 r. o wyrobach medycznych doprecyzowująca kwestie związane ze stosowaniem MDR . W zasadniczej części ustawa ta weszła w życie 26.05.2022 r., jednak regulacje dotyczące reklamy zaczną obowiązywać od 1.01.2023 r.

Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX