Rzewuska Małgorzata, Niespełnione potrzeby
Niespełnione potrzeby
Czy w biznesie jest miejsce na empatię? Zapewne niejedna osoba stwierdzi, że to niemożliwe. Kiedy jednak pomyślimy, że empatia pozwala nam wejść w cudzy świat, zrozumieć motywy, sposoby myślenia, potrzeby innych (współpracowników, klientów), to niewykluczone, że zmienimy zdanie. Chodzi bowiem o to, by usłyszeć się nawzajem. Bez tego – niedaleka droga do konfliktu, a w końcu lepiej zapobiegać niż leczyć. Eskalacja nieporozumienia zakłóca współpracę, efektywność działania i psuje atmosferę w naszym otoczeniu.
Chyba każdy z nas czasem doświadcza poczucia niezrozumienia – zarówno na gruncie prywatnym, jak i zawodowym. Źle odczytany komunikat zazwyczaj będzie powtarzany, tyle że intensywniej. Jeśli wciąż nie jest właściwie przez naszego odbiorcę odczytywany, może to doprowadzić do konfliktu.
Chcąc poczuć, czym jest komunikacja empatyczna, w ramach Międzynarodowego Dnia Empatii wzięłam udział w warsztacie pt. „Empatia drogą w konflikcie”. Miałam okazję wcielić się w rolę zarówno osoby...
Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX