Sidor-Rządkowska Małgorzata, Niedoszły pracownik ambasadorem marki?

Artykuły
Opublikowano: PPlus.2016/1/73
Autor:
Rodzaj: artykuł

Niedoszły pracownik ambasadorem marki?

Niewiele pojęć z dziedziny zarządzania zrobiło w ostatnich latach taką karierę jak pojęcie „employer brandingu”. Popularności pojęcia odpowiada mnogość definicji. Nawet ich najbardziej pobieżny przegląd zająłby znaczną część niniejszego felietonu.

Nie wchodząc więc w złożone rozważania terminologiczne, przyjmijmy za Katarzyną Wojtaszczyk, że: „Employer branding to proces kreowania wartości dla interesariuszy, które powstają na skutek legitymowania się przez organizację silną marką pracodawcy” . Pojawiające się w przedstawionej definicji pojęcie interesariuszy zazwyczaj odnosi się do obecnych i potencjalnych pracowników (kandydatów do pracy).

Potencjalni pracownicy od lat stanowią zasadniczą grupę, na której koncentrują się działania budujące markę pracodawcy. Nieprzypadkowo termin „employer branding” odnoszony był początkowo niemal wyłącznie do wysiłków mających na celu przyciągnięcie właściwych kandydatów do pracy, uzyskanie pozycji pracodawcy pierwszego wyboru itp. Współcześnie...

Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX