Olik Jakub, Nie bójmy się dialogu opartego na liczbach

Artykuły
Opublikowano: PPlus.2018/12/95
Autor:
Rodzaj: artykuł

Nie bójmy się dialogu opartego na liczbach

Podczas jednej z konferencji usłyszałem: „Tłumaczymy naszym pracownikom, że liczby nie są istotne. Najważniejszy jest dialog”. Uczestnik sesji skierowanej do HR-owców odniósł się w ten sposób do wyników badania zaangażowania pracowników. Część obecnych doceniła tzw. ludzkie podejście oparte na kulturze dialogu i partnerstwie. Inni, w tym ja (notabene pracujący w organizacji o korzeniach skandynawskich, gdzie budowanie relacji międzyludzkich stoi na pierwszym miejscu), mieli odmienne zdanie.

Dialog między pracownikami a kadrą zarządzającą stanowi niezbędną część procesu badania zaangażowania. Co więcej, to kluczowy element interpretacji perspektywy pracowników, który umożliwia wdrożenie rozwiązań odnoszących się do obszarów wymagających usprawnień. W oderwaniu od liczb dialog ten może stanowić jednak zaledwie zbiór opinii, a w przytoczonym przypadku jest dodatkowo trudny do przełożenia na rzeczywistość. Sytuacja, w której nie umożliwiamy pracownikowi przypisania wartości różnym obszarom...

Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX