Sztobryn Karolina, Naruszenie prawa do znaku towarowego użytego przez reklamodawcę jako słowo kluczowe w wyszukiwarce internetowej - analiza w świetle orzecznictwa TS

Artykuły
Opublikowano: EPS 2012/9/34-41
Autor:
Rodzaj: przegląd orzeczn.

Naruszenie prawa do znaku towarowego użytego przez reklamodawcę jako słowo kluczowe w wyszukiwarce internetowej - analiza w świetle orzecznictwa TS

Rywalizacja przedsiębiorców i walka o klienta w cyberprzestrzeni przybiera obecnie podobną formę jak w świecie rzeczywistym. Przedsiębiorcy chcąc uzyskać przewagę konkurencyjną, stosują różne formy reklamy w Internecie, w tym w wyszukiwarkach internetowych, wykorzystując często jako słowo kluczowe znak towarowy innego podmiotu. Trybunał Sprawiedliwości (dalej jako TS) w wyrokach w sprawach Google , die BergSpechte , eis.de , Portakabin oraz Interflora przybliżył przesłanki określające, kiedy takie użycie znaku stanowi naruszenie prawa ochronnego na znak towarowy. Niezależnie od tego, czy stanowisko TS spotka się z aprobatą, czy też jej brakiem, trzeba przyznać, że jest przejawem próby określenia ram prawnych dla prawa znaków towarowych w Internecie i tym samym otwiera pole do z pewnością fascynującej dyskusji doktryny prawa.

Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX