Pawłowski Grzegorz, Na trzech filarach

Artykuły
Opublikowano: PPlus.2018/9/7
Autor:
Rodzaj: artykuł

Na trzech filarach

Społeczna odpowiedzialność przedsiębiorstw (ang. corporate social responsibility, CSR) to stale zyskujące na popularności hasło, wokół którego rozkwita niekończąca się dyskusja o pozafinansowym zaangażowaniu biznesu oraz o wartościach, jakimi w swej codziennej działalności powinien się on kierować. Wagę tego zagadnienia dostrzegła Komisja Europejska, która za CSR uznaje odpowiedzialność przedsiębiorstw za ich wpływ na społeczeństwo, zaś doniosła rola, jaką jej przypisuje, wynika głównie z integracji czynników: biznesowego, makroekonomicznego oraz społecznego, synergicznie oddziałujących na ogólny wzrost dobrobytu w oparciu o ideę zrównoważonego rozwoju. I wydaje się, że to nie CSR jako taki, ale właśnie zrównoważony rozwój jest tym czynnikiem, którego odpowiednie zrozumienie i przyjęcie pozwoli tak kształtować strategię biznesową firmy, aby nieustannie obserwowanemu procesowi przemian społeczno-gospodarczych nadać zintegrowany charakter działań bilansujących zyski z kosztami rozwoju w...

Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX