Wieczorek Iwona, Modelowa struktura kursu e-learningowego – o czym należy pamiętać, przygotowując szkolenie
Modelowa struktura kursu e-learningowego – o czym należy pamiętać, przygotowując szkolenie
Rodzimy rynek e-learningowy nie wypracował jak do tej pory spójnych standardów. Trudno też wyobrazić sobie standaryzację wszystkich jego obszarów. Przy tak szybko zmieniających się technologiach i ewolucji oczekiwań czy przyzwyczajeń użytkowników standardy wymagałyby stałej aktualizacji. Podobnie jest z pisaniem książek o e-learningu – bardzo często już w momencie wydania okazują się nieaktualne. Dlatego widzę sens w określaniu standardów w wybranych obszarach: metodyce e-learningowej i strukturze kursu. Mogłoby to ułatwić planowanie i tworzenie szkoleń, a rynek mógłby tylko na tym zyskać, szczególnie jeśli tych standardów zaczęliby się dopominać sami klienci. Warto więc zacząć od ramowej konstrukcji kursu, która powinna składać się z następujących elementów:
Ekran wstępny, powitanie – przywitaj uczestników kursu, powinni oni już na pierwszych ekranach otrzymać informację, w jakim kursie biorą udział, jaki jest jego status (obligatoryjny lub dobrowolny), dla kogo i z jaką myślą...
Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX