Siwy Sabina W., Móc i musieć

Artykuły
Opublikowano: PPlus.2018/9/1
Autor:
Rodzaj: artykuł

Móc i musieć

CSR, czyli odpowiedzialność przedsiębiorstw za społeczeństwo, kojarzony był zazwyczaj z dobrowolnymi działaniami charytatywnymi. CSR jest jednak czymś zupełnie innym i bardzo się cieszę, że w aktualnym numerze rozłożyliśmy ten temat na czynniki pierwsze.

Najbardziej popularnym modelem CSR-u, którego zwolennikiem był badacz Archie B. Caroll, jest „After profit obligation", czyli w tłumaczeniu – zobowiązania po osiągnięciu zysku. Zgodnie z zasadami tego modelu cel przedsiębiorstwa polega na bogaceniu się, ale w ramach odpowiedzialności: ekonomicznej, etycznej i filantropijnej. W tej właśnie kolejności .

Do niedawna firmy organizowały kilka akcji charytatywnych i odhaczały CSR na swojej liście „to do”. Czy to źle? Nie. Robienie czegoś dobrego zawsze jest ok.

Natomiast od 2017 r. obowiązują nowe regulacje unijne, nakładające na niektóre firmy obowiązek ujawniania rozszerzonych informacji niefinansowych oraz o polityce różnorodności.

Dla niektórych spółek oznacza to, że muszą zrobić znacznie...

Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX