Spodzieja Jolanta, Marketing szeptany w rekrutacji

Artykuły
Opublikowano: PPlus.2017/6/42-43
Autor:
Rodzaj: artykuł

Marketing szeptany w rekrutacji

Najlepsze miejsca pracy to nie te, które zdobywają nagrody w konkursach, ale te, do których pracownicy zapraszają swoich znajomych. Jak skutecznie mogą w tym pomóc programy referencyjne?

Rekrutacja to jeden z najbardziej istotnych dla biznesu obszarów obsługiwanych przez HR. Nic dziwnego – zatrudnienie pracowników, którzy tworzą organizację oraz wpływają na jej przyszłość, jest kluczowe. Kanały i komunikaty pozwalające na dotarcie do odpowiednich osób ciągle ewoluują – kiedyś były to głównie papierowe gazety i znajomości. Uwarunkowania społeczne, w jakich kształtowała się nasza wolnorynkowa gospodarka, sprawiły, że nie zawsze chętnie korzystaliśmy z poleceń. Negatywne skojarzenia związane z zatrudnianiem znajomych potrafiły rzutować na decyzje kadrowe. Zdarzało się, że kandydat z polecenia był bardziej rygorystycznie traktowany, aby ustrzec się zarzutu protekcji. Bywało też odwrotnie. Gdy cztery lata temu przygotowywałam program referencyjny dla jednej z międzynarodowych organizacji,...

Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX