Namysłowska Monika, Sztobryn Karolina, Lokowanie produktu w prawie wspólnotowym - zakazane czy dozwolone?

Artykuły
Opublikowano: PPH 2009/6/41-47
Autorzy:
Rodzaj: artykuł

Lokowanie produktu w prawie wspólnotowym - zakazane czy dozwolone?

Wprowadzenie pierwszej na poziomie wspólnotowym regulacji lokowania produktu stanowi zasadniczy aspekt uproszczenia i liberalizacji reguł dotyczących reklamowania produktów w mediach telewizyjnych . Dokonano tego 11.12.2007 r., gdy przyjęto dyrektywę 2007/65/WE o audiowizualnych usługach medialnych, która istotnie zmienia podstawowy akt prawny UE dotyczący polityki audiowizualnej - dyrektywę 89/552/EWG o telewizji bez granic . Nowe przepisy przewidują zakaz lokowania produktu, umożliwiając państwom członkowskim podjęcie decyzji co do ewentualnego wprowadzenia wyjątków od tej zasady. Ponieważ implementacja dyrektywy 2007/65/WE do prawa polskiego będzie miała zasadniczy wpływ na stosowanie prawa reklamy, mediów oraz prawa zwalczania nieuczciwej konkurencji, warto prześledzić, jak aspekt lokowania produktu został zharmonizowany oraz wskazać przewidywane konsekwencje przyjętej regulacji.

Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX