Broniarek Rafał, Kreowanie wizji i cele dla każdego

Artykuły
Opublikowano: PPlus.2012/2/1
Autor:
Rodzaj: artykuł

Kreowanie wizji i cele dla każdego

Firma nie może istnieć bez jasnego celu i misji działania. Zdanie, które w pierwszym odruchu wydaje się sloganem, jest w 100 proc. prawdziwe. Misja i wizja firmy, jakkolwiek górnolotnie nazywana, jest po prostu celem jej działania i utożsamia narzędzia oraz metodykę działania.

W czasach szybkiej budowy nowoczesnego biznesu w Polsce i ekspansji wielkich koncernów modne było wpajanie pracownikom misji firmy, a poziom zaangażowania mierzony był identyfikacją celów indywidualnych z grupowymi i ogólnokorporacyjnymi. Dewaluacja standardów misji firmy przyszła wraz z rozwojem społeczności wirtualnych, ery komunikacji on-line oraz z powodu kryzysu. W okresie recesji, kiedy firmy, ratując się przed upadkiem, chwytały się wszelkich możliwych narzędzi dla redukowania kosztów i poprawy efektywności mierzonej pieniądzem, a nie zadowoleniem pracowników, misja często schodziła na margines. Tonący brzytwy się chwyta – można powiedzieć i starać się zrozumieć taką politykę. Rzecz w tym, aby misja firmy...

Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX