Piechota Grażyna, Konkurencja czy współpraca - strategie wybierane przez organizacje pożytku publicznego i ich wpływ na skuteczność pozyskania 1% podatku
Artykuły
Opublikowano: ST 2012/4/74-82
Rodzaj: artykuł
Konkurencja czy współpraca - strategie wybierane przez organizacje pożytku publicznego i ich wpływ na skuteczność pozyskania 1% podatku
Wprowadzona kilka lat temu instytucja 1% podatku z roku na rok się upowszechnia. Rośnie liczba osób, które przekazują łącznie coraz większe kwoty na rzecz organizacji pożytku publicznego, natomiast organizacje pożytku publicznego stały się uczestnikami swoistej gry konkurencyjnej, zabiegając o pieniądze Polaków. Autorka – na podstawie przeprowadzonych badań – analizuje strategie możliwe do przyjmowania przez lokalne organizacje pożytku publicznego w zabieganiu o 1% podatku, ukazując jednocześnie wypaczenie samej idei wspierania celów, jakie pierwotnie zakładano i chciano osiągać.
Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX