Tur Katarzyna, Kompetencje analityczne w HR-ze

Artykuły
Opublikowano: PPlus.2022/8/33
Autor:
Rodzaj: artykuł

Kompetencje analityczne w HR-ze

Obecnie wszystkie obszary biznesu stawiają na coraz bardziej pogłębioną analitykę wspieraną przez coraz bardziej zaawansowane narzędzia. Same narzędzia stają się coraz bardziej egalitarne i coraz więcej pracowników, o najróżniejszych profilach zawodowych i specjalizacjach, potrafi zrobić z nich dobry użytek. Te procesy nie omijają obszaru HR, jednak w przypadku tej funkcji bywają one postrzegane jako raczej rewolucyjne.

Sam sposób zarządzania oparty na danych i precyzyjnym pomiarze jest często w HR-ze nowością. Podobnie jak włączanie takich elementów do komunikacji, zarówno z menedżerami, jak i z pracownikami. W III edycji raportu „Badanie Analityki HR” z 2021 r. znajdziemy informację, że prawie 30 proc. biorących w nim udział firm nie mierzy efektywności żadnych działań HR-u, a zaledwie 2 proc. uważa, że mierzy efektywność wszystkich. Zdecydowana większość organizacji jest gdzieś pomiędzy, zazwyczaj skupiając się na pomiarze standardowych wskaźników HR-u (fluktuacja, absencje), a...

Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX