Dejewska Małgorzata, Kompetencja przyszłości

Artykuły
Opublikowano: PPlus.2022/7/25
Autor:
Rodzaj: artykuł

Kompetencja przyszłości

Oczekiwania stawiane menedżerom w organizacji są jasno sprecyzowane: realizować strategię przez osiąganie zakładanych wyników. Oczekiwania zespołu w stosunku do przełożonego są już bardziej złożone. Podwładni, mówiąc o idealnym szefie, wymieniają najróżniejsze cechy i przymioty. Ważne jest dla nich, żeby był sprawiedliwy, komunikatywny, wspierający, motywujący, merytoryczny. Każdy ze wskazanych elementów ma wpływ na efekt końcowy w postaci realizacji założonych celów czy zadań. Przełożony z jednej strony pilnuje efektywności i jakości pracy, z drugiej musi zadbać o komfort pracy w swoim zespole, zadowolenie pracowników, integrację i właściwe relacje.

Skuteczny menedżer wie, że nie utrzyma wysokiej efektywności, jeżeli nie stworzy w pracy atmosfery i środowiska, które sprzyja kreatywności, poszukiwaniu i próbowaniu nowych rozwiązań. Do tego potrzebna jest jedna ogromnie ważna kompetencja – inspirowanie. I to nie tylko ze strony przełożonego. Zespół, który wzajemnie się inspiruje, jest...

Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX