Radosławska Joanna, Kolorowy zespół

Artykuły
Opublikowano: PPlus.2022/5/38
Autor:
Rodzaj: artykuł

Kolorowy zespół

Otwieramy pudełko czekoladek. W każdej z nich jest inne nadzienie: truskawkowe, toffi, advocat, kawowe... Zwykle wybieramy tę, którą lubimy najbardziej. Jeśli jednak czekoladka jest symbolem stylu komunikacji – powinniśmy wybrać tę, którą lubi nasz rozmówca. Zaskakujące? Na pewno bardzo pomocne, aby rozumieć, że podstawą w budowaniu trwałych, zdrowych relacji jest nasz sposób komunikacji oraz zrozumienie podstawowych różnic, jakie mogą występować w naszym zachowaniu i wzajemnym porozumiewaniu się. Gdy zależy nam na skutecznej współpracy, warto, abyśmy dopasowali nasz styl komunikacji i zachowania do naszych rozmówców.

W jaki sposób w naszej organizacji uczyliśmy się siebie nawzajem? Pierwszym potrzebnym krokiem było zdobycie wiedzy o sobie. Uczestniczyliśmy jako zespół zarządzający w szkoleniu z zakresu m.in. stylów komunikacji społecznej opartym na teorii kolorów osobowości. Jako pierwszy opisał ją szwajcarski psychiatra Carl Jung. Według jej założeń wyróżniamy cztery typy zachowań:...

Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX