Namysłowska Monika, Kolizyjnoprawne aspekty używania znaku towarowego konkurenta w reklamie porównawczej
Artykuły
Opublikowano: PPH 2008/10/13-20
Rodzaj: artykuł
Kolizyjnoprawne aspekty używania znaku towarowego konkurenta w reklamie porównawczej
Wprowadzenie w Unii Europejskiej dyrektywą 97/55/WE zasady dopuszczalności reklamy porównawczej zrodziło wiele pytań o prawne ramy używania w niej znaku towarowego konkurenta. Choć Europejski Trybunał Sprawiedliwości interpretował już odpowiednie zapisy dyrektywy, dopiero w wyroku w sprawie O2 Holdings & O2 (UK) wydanym 12.06.2008 r. , ETS zajął się analizą podstawowej kwestii - relacją między prawem ochronnym na znak towarowy a wykorzystaniem cudzego znaku towarowego w reklamie porównawczej. Orzeczenie to powinno mieć istotny wpływ na interpretację prawa polskiego.
Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX