Duda Joanna, Kluczowa umiejętność
Kluczowa umiejętność
Amerykański pisarz i futurolog Alvin Toffler pisał, że zmiany to proces, poprzez który przyszłość wchodzi w nasze życie. Obserwując narodziny nowych technologii, przewidywał on, że analfabetami XXI w. nie będą ci, którzy nie potrafią czytać i pisać, ale ci, którzy nie potrafią się uczyć i oduczać (ang. learn, unlearn and relearn) . Jego prognozy sprzed niemal 30 lat okazują się nadzwyczaj trafne i chętnie cytowane w kontekście obecnych potrzeb rozwojowych pracowników. Gotowość i zdolność do adaptacji to z jednej strony ciągłe pogłębianie wiedzy i doskonalenie, a z drugiej – immamentnie z tym związany proces oduczania się i porzucania starych nawyków na rzecz nowych.
Postęp technologiczny i zmiany, które za sobą pociąga, mają charakter kumulatywny: wpływają na wszystkie aspekty naszego życia, w tym na kompetencje społeczne, sposób komunikowania się i środowisko pracy. Większa mobilność pracowników, relacje budowane głównie poprzez media społecznościowe i łatwiejszy dostęp do informacji...
Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX