Wódkowska-Pęksyk Sylwia, Kilka perspektyw

Artykuły
Opublikowano: PPlus.2020/3/38-39
Autor:
Rodzaj: artykuł

Kilka perspektyw

Zaufanie w biznesie odmienia się obecnie przez wszystkie przypadki. Próbuje się je kwantyfikować, wyjaśniać czynnikami ekonomicznymi, społecznymi czy indywidualnymi. Spójrzmy więc na zaufanie właśnie z tych trzech perspektyw.

Jak przedstawia się zaufanie w biznesie z perspektywy ekonomicznej? Przedsiebiorstwa o wysokim poziomie zaufania mają niższe koszty, ponieważ ich tempo podejmowania decyzji jest szybsze. Obecnie liczy się każda sekunda w wyścigu o przewagę konkurencyjną. Kiedy w organizacji panuje klimat zaufania, nikt nie prosi o dodatkowe analizy, które sprawdzą te wcześniejsze, jeden dział nie sprawdza drugiego, a decyzje podejmuje się szybko. Doskonale opisuje to Stephen M.R. Covey w książce „Speed of Trust”. Jako przykład podaje tam decyzję Warrena Buffetta, który sfinalizował zakup McLane Distribution (wartej 23 mln USD) od Wal-Martu. Fuzję, która zajęłaby wiele miesięcy i kosztowałaby miliony wydane na audyty i dokumentacje, załatwiono podczas jednego dwugodzinnego...

Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX