Matuszkiewicz-Łyczykowska Krystyna, Skorykow Monika, Kiedy uczeń jest gotowy, pojawia się mistrz

Artykuły
Opublikowano: PPlus.2015/11/96-97
Autorzy:
Rodzaj: artykuł

Kiedy uczeń jest gotowy, pojawia się mistrz

Posiadanie zasobów do dążenia do doskonałości jest czymś naturalnym. Świadomość tego pozwala na analizę, w jakich obszarach, również z punktu widzenia organizacji, mamy najważniejsze potrzeby podniesienia naszych umiejętności i zdobycia wiedzy. To również klucz do skutecznego wprowadzenia zmiany i efektywnej inwestycji szkoleniowej.

W tempie, w którym zmienia się świat, nie zawsze dostajemy czas na pojawienie się gotowości do zmiany, świadomości, że doskonalenie to proces ciągły i wymaga przejścia z roli mistrza w rolę ucznia.

Poprzez doświadczanie własnej niedoskonałości, poprzez popełnianie błędów wynikających z braku pewnej umiejętności i rodzącą się potrzebę podjęcia wysiłku do zmiany uczymy się nowego – nabywamy kompetencje i wdrażamy je do rzeczywistych działań.

Robert Kegan, amerykański psycholog rozwojowy z Uniwersytetu Harvarda, stawia tezę, że rozwój kompetencji, takich jak np. przewodzenie zmianom, jest niemożliwy bez osiągnięcia określonego poziomu samoświadomości

Ten proces...

Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX