Matuszkiewicz-Łyczykowska Krystyna, Skorykow Monika, Kiedy uczeń jest gotowy, pojawia się mistrz
Kiedy uczeń jest gotowy, pojawia się mistrz
Posiadanie zasobów do dążenia do doskonałości jest czymś naturalnym. Świadomość tego pozwala na analizę, w jakich obszarach, również z punktu widzenia organizacji, mamy najważniejsze potrzeby podniesienia naszych umiejętności i zdobycia wiedzy. To również klucz do skutecznego wprowadzenia zmiany i efektywnej inwestycji szkoleniowej.
W tempie, w którym zmienia się świat, nie zawsze dostajemy czas na pojawienie się gotowości do zmiany, świadomości, że doskonalenie to proces ciągły i wymaga przejścia z roli mistrza w rolę ucznia.
Poprzez doświadczanie własnej niedoskonałości, poprzez popełnianie błędów wynikających z braku pewnej umiejętności i rodzącą się potrzebę podjęcia wysiłku do zmiany uczymy się nowego – nabywamy kompetencje i wdrażamy je do rzeczywistych działań.
Robert Kegan, amerykański psycholog rozwojowy z Uniwersytetu Harvarda, stawia tezę, że rozwój kompetencji, takich jak np. przewodzenie zmianom, jest niemożliwy bez osiągnięcia określonego poziomu samoświadomości
Ten proces...
Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX