Pierzchała Krzysztof, Keyword advertising - niewidzialne naruszenie prawa do znaku towarowego w Internecie? (analiza w świetle dyrektywy 2008/95/WE)
Artykuły
Opublikowano: ZNUJ. PPWI 2010/2/103-114
Rodzaj: artykuł
Keyword advertising - niewidzialne naruszenie prawa do znaku towarowego w Internecie? (analiza w świetle dyrektywy 2008/95/WE)
Keyword advertising, czyli zamieszczanie w Internecie reklam powiązanych z wykupionymi przez reklamodawcę słówami-kluczami (ang. keywords), to obecnie typowa forma promocji towarów i usług. Pozwala ona m.in. na używanie jako słów-kluczy zarejestrowanych wcześniej słownych znaków towarowych. W niniejszym artykule podejmuję próbę odpowiedzi na pytanie: czy uprawniony do takiego znaku ma prawo zakazać używania go jako słowa-klucza, a także oceny odpowiedzialności podmiotów, które umożliwiają takie korzystanie.
Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX