Rajmańska Barbara, Każdemu w miarę potrzeb

Artykuły
Opublikowano: PPlus.2015/11/38
Autor:
Rodzaj: artykuł

Każdemu w miarę potrzeb

Mówiąc o motywacji pracowników, działy HR zastanawiają się nad tym, co pomoże zmotywować obecnych pracowników i zachęcić nowych do dołączenia do firmy.

Tradycyjny system benefitów zawiera kilka istotnych składowych, m.in. opiekę medyczną, ubezpieczenie na życie lub samochód służbowy. Kafeteria natomiast jest odpowiedzią systemową na różne potrzeby pracowników. Chodzi o to, że preferencje pracowników zmieniają się wraz z wiekiem i ich rozwojem społecznym, tj. kredyt na mieszkanie, decyzja o ślubie czy też urodzenie dziecka mogą powodować zmianę priorytetów. To, co dotychczas motywowało, staje się potrzebą drugiego, trzeciego rzędu.

System kafeteryjny wnosi trzy główne korzyści:

elastyczność – rozwiązanie kafeteryjne w AXA daje pracownikom możliwość wyboru różnorodnych benefitów w ramach ustalonej miesięcznej kwoty. Tylko dwa elementy są obligatoryjne: podstawowa opieka medyczna oraz ubezpieczenie na życie. O doborze pozostałych elementów decydują pracownicy, którzy w ramach kafeterii mogą...

Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX