Iwankiewicz Maciej W., Jaką wartość ma sprzedawca?

Artykuły
Opublikowano: PPlus.2019/7/38-39
Autor:
Rodzaj: artykuł

Jaką wartość ma sprzedawca?

Sprzedawca – dzisiaj tym słowem posługujemy się przede wszystkim w odniesieniu do osób pracujących w sklepie i wydających towar konsumentowi oraz inkasujących za ten towar należność. W firmach, w których większość biznesu opiera się na bardziej złożonym procesie sprzedaży, często funkcjonują inne, czasem bardzo różne określenia, np. handlowiec, przedstawiciel handlowy, menedżer sprzedaży, ekspert ds. sprzedaży, account manager, doradca klienta, doradca handlowy, doradca techniczny, inżynier sprzedaży, konsultant handlowy, kierownik regionu sprzedaży/handlowego, opiekun klienta itp. Wszystkie te role sprowadzają się jednak do działania, którego celem jest sprzedanie towaru lub usługi klientowi niezależnie od tego, czy tym klientem jest indywidualny konsument, czy też firma.

Sprzedaż, a raczej jej efektywność, spędza sen z powiek wielu menedżerom. Jest bowiem fundamentalnym elementem działalności gospodarczej, leżącym u podstaw egzystencji firmy. Ale sprzedaż nawet najprostszego towaru, a...

Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX