Artykuły
Opublikowano: PPlus.2019/10/20-21
Autor:
Rodzaj: artykuł

Jak technologie mogą zmienić biznes i HR

Jako firma zarówno sami coraz bardziej się cyfryzujemy, jak i pomagamy w transformacji cyfrowej naszym klientom. Z naszego punktu widzenia (skrzywionego trochę przez codzienną działalność i to, co sprzedajemy) kluczowym elementem projektów transformacji cyfrowej nie są komputery, ale ludzie. A dokładniej – ich zachowania i nawyki.

Według dość już starych raportów McKinsey z 2008 i 2013 r. 70 proc. inicjatyw opartych na digital transformation (z ang. cyfrowej transformacji) skończy się porażką . A jej główną przyczyną jest niemożność utrzymania i skalowania efektów cyfrowej transformacji (ang. failure to sustain/ failure to scale). Mówiąc wprost:

wdrożone systemy, procesy i procedury nie przełożą się na codzienne zachowania pracowników;

nawet jeśli pojedyncze inicjatywy przyniosą jakieś efekty, to nie spowodują one zmiany w skali organizacji (wiele działań oddolnych nie przełoży się na widoczne efekty w skali firmy).

Zgodnie z naszymi obserwacjami dzisiaj jest... gorzej. Digital...

Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX

Zaloguj się do LEX | Nie korzystasz jeszcze z programów LEX? Zamów prezentację