Potajczuk-Pomarańska Iwona, Innowacyjność pilnie poszukiwana

Artykuły
Opublikowano: PPlus.2017/4/40-41
Autor:
Rodzaj: artykuł

Innowacyjność pilnie poszukiwana

Mam wrażenie, że od kilku lat innowacyjność otacza nas z każdej strony, pojawia się niespodziewanie, nawet w najmniej oczekiwanej sferze życia. Reklamy bombardują ofertami innowacyjnych produktów, które niosą ze sobą obietnicę zmiany życia na lepsze. Tylko czym tak naprawdę jest innowacja? Jak i gdzie powstaje?

Poszukiwanie odpowiedzi na powyższe pytanie proponuję zacząć od podstaw, czyli od zdefiniowania innowacyjności. Najprościej mówiąc, jest to każda zmiana, która coś ulepsza, daje nową jakość lub pozwala stworzyć nowy produkt czy nową usługę. Odwołując się do klasyków tematu, zauważymy, że Joseph A. Schumpeter w swojej definicji innowacji koncentruje uwagę na nowych kombinacjach czynników wytwórczych. Według tego autora innowacje to wprowadzenie nowych towarów oraz nowej metody produkcji, to otwarcie nowego rynku, zdobycie nowego źródła surowców, czy w końcu przeprowadzenie nowej organizacji procesów gospodarczych. Z kolei Peter F. Drucker pisze, że „innowacja jest szczególnym...

Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX