Zygier Marta, Idealne rozwiązanie?
Idealne rozwiązanie?
Proszę sobie wyobrazić pracownika, który jest zaangażowany, zna i rozumie procesy w organizacji, dzieli się swoją wiedzą z innymi, szuka przyczyn źródłowych problemów i wprowadza udoskonalenia. Utopia? Niekoniecznie.
Żeby to osiągnąć, należy:
okazywać szacunek każdej osobie w organizacji;
traktować każdego pracownika jak eksperta, właściciela obszaru, najlepiej znającego swoje stanowisko pracy, a następnie wysłuchać go i wdrażać wybrane pomysły;
promować współpracę;
umiejętnie przyjmować różne opinie oraz krytykę.
Proste? Z założenia tak, a nawet oczywiste. W praktyce jest to często jednak bardzo trudne, ponieważ Lean przewraca rzeczywistość wielu organizacji do góry nogami. Lean Management to nie 5S, standaryzacja, wizualizacja, kanban czy kaizen. Lean to kultura organizacyjna i całościowa koncepcja zarządzania organizacją, to długoletni, przemyślany i spójny proces.
Kształcenie pracownika pod kątem zasad funkcjonowania organizacji zaczyna się już pierwszego dnia pracy. W etap wdrożenia...
Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX