Zygier Marta, Idealne rozwiązanie?

Artykuły
Opublikowano: PPlus.2016/2/50-51
Autor:
Rodzaj: artykuł

Idealne rozwiązanie?

Proszę sobie wyobrazić pracownika, który jest zaangażowany, zna i rozumie procesy w organizacji, dzieli się swoją wiedzą z innymi, szuka przyczyn źródłowych problemów i wprowadza udoskonalenia. Utopia? Niekoniecznie.

Żeby to osiągnąć, należy:

okazywać szacunek każdej osobie w organizacji;

traktować każdego pracownika jak eksperta, właściciela obszaru, najlepiej znającego swoje stanowisko pracy, a następnie wysłuchać go i wdrażać wybrane pomysły;

promować współpracę;

umiejętnie przyjmować różne opinie oraz krytykę.

Proste? Z założenia tak, a nawet oczywiste. W praktyce jest to często jednak bardzo trudne, ponieważ Lean przewraca rzeczywistość wielu organizacji do góry nogami. Lean Management to nie 5S, standaryzacja, wizualizacja, kanban czy kaizen. Lean to kultura organizacyjna i całościowa koncepcja zarządzania organizacją, to długoletni, przemyślany i spójny proces.

Kształcenie pracownika pod kątem zasad funkcjonowania organizacji zaczyna się już pierwszego dnia pracy. W etap wdrożenia...

Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX