Glogier-Osiński Rafał, HR się liczy
HR się liczy
Jeżeli praca wszystkich działów wytwarzających produkt i przychód firmy jest oparta na wskaźnikach, to dlaczego nie zakładać takiego samego podejścia odnośnie do pracy działu HR? Warto się opierać na danych, jest ich mnóstwo. Oto przykłady z głównych obszarów HR:
rekrutacja: źródła, czas rekrutacji, skuteczność, koszty;
utrzymanie pracowników: rotacja, zaangażowanie, satysfakcja, relacje podwładni–koledzy–przełożeni;
kadry: siatka płac vs rynek, frekwencja, produktywność;
rozwój: potrzeby szkoleniowe i ich realizacja, wskaźniki jakościowe szkoleń, następstwa/sukcesja.
Gdyby HR był np. działem e-commerce, zwracano by w nim uwagę na koszt pozyskania klienta, ścieżkę konwersji, zasięg, lojalność klientów itp. Obserwujemy, że w firmach, w których jest pełna świadomość faktu, iż HR jest działem przychodowym, a nie kosztowym, pojawia się gotowość do stosowania wskaźników HR. Jeśli kierownictwo firmy nie ma tej świadomości, HR jest dosłownie niedoinwestowany: brakuje zasobów, narzędzi i...
Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX