Moszyński Witold, Harmonia, a nie kakofonia

Artykuły
Opublikowano: PPlus.2019/7/7
Autor:
Rodzaj: artykuł

Harmonia, a nie kakofonia

Realizując audyty funkcji personalnej, często słyszymy na początku współ-pracy z klientami, że nie planują oni – poza obiektywnym audytem zewnętrznym – żadnych działań z doradcami spoza ich firmy. Wynika to niejednokrotnie ze złych doświadczeń przy budowie systemów premiowych, prowadzonej przez nawet powszechnie znane firmy konsultingowe. Te prześcigają się coraz to nowszymi nazwami (oczywiście anglojęzycznymi) systemów, modeli, typologii dla spotęgowania wrażenia swojej pogłębionej ekspertyzy, a następnie, z autentycznym przekonaniem, próbują wdrażać u kolejnego klienta „znakomity, bo przecież sprawdzony na świecie” system premiowy. Oczywiście da się z sukcesem zastosować pewne wybrane mechanizmy motywacyjno-premiowe, które nie będą obarczone dużym ryzykiem porażki, nawet w całkiem odmiennych organizacjach. Jednak to nie w nich należy upatrywać sukcesu wdrożenia takiego systemu.

Przy budowaniu systemów premiowych w firmach polskich i międzynarodowych, prywatnych i w spółkach Skarbu...

Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX