Wojdacki Krzysztof P., Handel targowiskowy w Polsce - analiza przestrzenno-statystyczna

Artykuły
Opublikowano: ST 2012/6/35-61
Autor:
Rodzaj: artykuł

Handel targowiskowy w Polsce - analiza przestrzenno-statystyczna

Artykuł charakteryzuje rozwój handlu targowiskowego w Polsce w okresie 1995–2009 oraz jego przestrzenne zróżnicowanie w układzie regionalnym (wojewódzkim). W pierwszej części na podstawie metod analizy rozwoju zjawisk w czasie (modele trendu, wskaźniki dynamiki) autor dokonuje identyfikacji kierunku i natężenia zmian głównych charakterystyk handlu targowiskowego (liczba targowisk, ich powierzchnia, liczba punktów sprzedaży drobnodetalicznych itd.) w ujęciu globalnym (Polski) oraz w układzie miasto–wieś. Drugą część autor poświęcił przestrzennemu zróżnicowania handlu targowiskowego w układzie wojewódzkim. Wykorzystując dynamiczną wielowymiarową analizę porównawczą (DWAP) i syntetyczną miarę rozwoju, zidentyfikował przy tym hierarchiczną przestrzenną strukturę handlu targowiskowego i jej zmiany w czasie.

Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX