Malinowski Dariusz M., Ochocka Elżbieta, Fundusze promocji produktów rolno-spożywczych - nowa danina publicznoprawna?

Artykuły
Opublikowano: PP 2009/10/3-4
Autorzy:
Rodzaj: artykuł

Fundusze promocji produktów rolno-spożywczych - nowa danina publicznoprawna?

Od czasu do czasu w naszym systemie prawa pojawiają się nowe zobowiązania publicznoprawne, które trudno jednoznacznie zaklasyfikować jako "parapodatki" czy klasyczne opłaty. Do tego często ich wprowadzenie umyka uwadze komentatorów, a interpretacja i stosowanie nie jest jasne. Co mamy na myśli tym razem? Otóż w dniu 22.05.2009 r. Sejm przyjął ustawę o funduszach promocji produktów rolno-spożywczych . W uzasadnieniu składanego przez rząd projektu tej ustawy wskazano jako jej najważniejsze cele pomoc dla sektora rolniczego w podejmowaniu działań wspierających konkurencyjność (przede wszystkim poprzez budowanie trwałych powiązań handlowych) oraz ugruntowaniu pozycji polskich produktów rolnych na rynku wspólnotowym i wybranych strategicznych rynkach światowych, a także w zdobywaniu nowych rynków.

Praktycznie we wszystkich państwach członkowskich Unii Europejskiej władze wspierają finansowo sprzedaż produktów rolnych. Prowadzone są zinstytucjonalizowane działania mające na celu wspieranie...

Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX