Czołpińska Ewa, Finansowanie zadań z zakresu zarządzania kryzysowego na poziomie jednostek samorządu terytorialnego

Artykuły
Opublikowano: FK 2008/1-2/111-113
Autor:
Rodzaj: artykuł

Finansowanie zadań z zakresu zarządzania kryzysowego na poziomie jednostek samorządu terytorialnego

W sierpniu 2007 roku zaczęły obowiązywać przepisy ustawy o zarządzaniu kryzysowym , które nakładają na poszczególne jednostki samorządu terytorialnego (JST) zadania związane z zapobieganiem sytuacjom kryzysowym. Ustawa precyzuje, jakie zadania należą do gminy, powiatu i województwa samorządowego, w sposób ogólny określa też zasady ich finansowania. Warto przyjrzeć się tym regulacjom, ze względu na konieczność ujęcia najpierw w projekcie budżetu, a potem w uchwale wydatków związanych z realizacją zadań własnych w tym zakresie.

Artykuł 26 ww. ustawy stanowi, że finansowanie wykonywania zadań własnych z zakresu zarządzania kryzysowego w sferze samorządowej planuje się w budżetach odpowiednio: gmin, powiatów i samorządów województw. Art. 26 ust. 4tej ustawy stanowi, że w budżecie JST tworzy się rezerwę celową na realizację zadań własnych z zakresu zarządzania kryzysowego w wysokości do 1% bieżących wydatków budżetu JST, pomniejszonych o wydatki inwestycyjne, na wynagrodzenia i pochodne...

Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX