Wieczorek Iwona, Ewaluacja szkoleń e-learningowych - jak zacząć?

Artykuły
Opublikowano: PPlus.2019/1/90-91
Autor:
Rodzaj: artykuł

Ewaluacja szkoleń e-learningowych - jak zacząć?

Temat ewaluacji e-learningu nie jest tematem łatwym. Wszyscy wiemy, że efektywność należy mierzyć, ale odpowiedź na pytanie, jak to robić dobrze, nie jest już wcale prosta.

Planując ewaluację szkoleń e-learningowych, warto pamiętać o kilku kluczowych elementach ułatwiających ocenę skuteczności kursów.

Znajomość potrzeb biznesowych

Punktem wyjścia do zaplanowania skutecznego procesu szkolenia on-line jest zrozumienie i poznanie potrzeb biznesowych, które wynikają ze strategii rynkowej organizacji. To od ich precyzyjnego wskazania i weryfikacji należy rozpoczynać planowanie projektów szkoleniowych. Błędem jest – w moim przekonaniu – bazowanie wyłącznie na standardowym badaniu potrzeb zgłaszanych przez użytkowników. Wyniki takiego badania powinny być konsekwencją potrzeb biznesu. Opierajmy się na mierzalnych, najlepiej liczbowych, wskaźnikach. Im precyzyjniej określimy ich wartość, tym łatwiej będzie nam zaplanować e-szkolenie i sprawdzić jego skuteczność (np. zmniejszenie liczby wadliwie wypełnianych wniosków...

Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX