Siwy Sabina, Etyka za etykę
Etyka za etykę
Idealny pracownik to taki, który dobrze wykonuje swoją pracę, jest kompetentny i zna się na swojej działce. Ale to nie wszystko. Pracownik idealny nigdy się nie spóźnia, nie załatwia w pracy spraw prywatnych, nie wychodzi wcześniej, a gdy trzeba – zostaje dłużej. Pracownik idealny dzieli się wiedzą, nie uprawia niezdrowej rywalizacji, pomaga kolegom, nie symuluje chorób i dba o wizerunek swojego pracodawcy. Reasumując, pracownik idealny jest nie tylko kompetentny, lecz także uczciwy. Postępuje etycznie. Każdy pracodawca marzy o takim pracowniku i – jeżeli ma trochę szczęścia – wcześniej czy później takiego zatrudnia. Niestety, po zatrudnieniu ideału często następuje kolejny etap – niszczenie.
Praca po godzinach, nierealne do dotrzymania terminy, zarzucanie projektami, spychologia, brak motywatorów, brak nagród, rosnące oczekiwania i zatrzymana w czasoprzestrzeni pensja. To niestety częste grzechy pracodawców, które – w zależności od miejsca – mogą występować pojedynczo lub w stadzie. Na...
Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX