Czerwińska-Engel Iwona, Efektywne compliance? Tylko wielowymiarowo

Artykuły
Opublikowano: PPlus.2018/6/50-51
Autor:
Rodzaj: artykuł

Efektywne compliance? Tylko wielowymiarowo

Firma 3M to duży amerykański koncern z oddziałami w ponad 70 krajach na świecie i historią, która ma swoje początki w 1902 r. Jako jedna z pierwszych, bowiem już w 1988 r., sformułowała i ogłosiła swój Kodeks Postępowania (3M Code of Conduct). Od tego czasu wielokrotnie uaktualnialiśmy Kodeks, dostosowując go zarówno do zmieniających się globalnych warunków biznesowych, jak i potrzeb naszych pracowników. Od chwili ogłoszenia Kodeksu planowo i regularnie zajmujemy się sprawami związanymi z compliance i etyką w biznesie.

Compliance w 3M to termin, którego używamy dla określenia dwóch aspektów zgodności. Pierwszy wprost odnosi się do Kodeksu 3M i zawartych w nim zasad postępowania oraz sześciu wartości etycznych, którymi kierują się nasi pracownicy: odpowiedzialności, lojalności, uczciwości, działaniu fair, dokładności i transparentności oraz poszanowaniu ludzi i środowiska.

Drugi aspekt compliance to zgodność profesjonalnych działań pracowników z prawem, polityką, procedurami i ze...

Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX