Adamski Marek, E-learning 2.0 i czarny łabędź

Artykuły
Opublikowano: PPlus.2015/8/26-27
Autor:
Rodzaj: artykuł

E-learning 2.0 i czarny łabędź

„... e-learning ewoluuje Panie Marku, jest 2.0, a niebawem może i 3.0...” – takim stwierdzeniem przywitał mnie jeden z moich rozmówców w kuluarach ostatniej konferencji HR Tech Summit organizowanej przez Wolters Kluwer w kwietniu tego roku w Warszawie. Nie byłoby w tym stwierdzeniu zapewne nic szczególnego, a wręcz uznałbym to za oczywistą oczywistość, o ile nie osoba mojego rozmówcy, jego doświadczenie i profesjonalizm oraz wnioski, do których wspólnie, podkreślam, doszliśmy.

Przyjrzyjmy się zjawisku e-learningu z pewnej perspektywy, to jak mawiał prof. Władysław Bartoszewski pozwala albo wyzbyć się kompleksów, albo nabrać pokory – w zbytniej przesadzie obydwa zjawiska bywają równie niebezpieczne.

Poziom zaawansowania technologicznego, szeroko rozumianych rozwiązań e-learningowych dostępnych w Polsce, nie różni się zasadniczo od tych, jakie są implementowane w innych krajach Unii Europejskiej, a nawet często je przewyższa pod względem technologii i standardów realizacyjnych.

Według...

Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX