Kłosowska-Lasek Katarzyna, Działania informacyjno-edukacyjne powiatowych (miejskich) rzeczników konsumentów
Działania informacyjno-edukacyjne powiatowych (miejskich) rzeczników konsumentów
Działalność powiatowych (miejskich) rzeczników konsumentów jest stosunkowo nisko sformalizowana. Charakter i rodzaj działań podejmowanych przez poszczególnych z nich będą więc w dużej mierze zależały od indywidualnej wizji danego rzecznika na temat jego roli, jak również możliwości finansowych i czasowych (niektórzy pracują jedynie na 1/4 etatu). Różny jest też charakter spraw, z którymi spotykają się rzecznicy. W artykule autorka ukazuje działalność informacyjno-edukacyjną rzeczników konsumentów w kontekście intensywności oddziaływania zarówno na konsumentów, jak i przedsiębiorców, oraz ocenia efektywność działalności rzeczników, a pośrednio zasadność tworzenia samej instytucji rzecznika konsumentów w systemie ochrony interesów konsumentów.
Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX